Siirry sisältöön

Vastuullisuus

Vastuullisuustestin avulla saat tietoa yrityksesi vastuullisuuden nykytilasta, vastuullisuuden osa-alueisiin liittyvistä kehityskohteista sekä käytännön vinkkejä yritysvastuullisuuden kehittämiseen.

Tämä vastuullisuustesti on suunnattu erityisesti mikro- ja pienyrityksille, jotka haluavat ottaa vastuullisuusasiat paremmin haltuun erottautuakseen kilpailijoista ja saavuttaakseen kilpailuetua. Vastuullisuudesta viestiminen on usein ensimmäinen kehittämistoimenpide, joka tuo yrityksen vastuullisen toiminnan näkyväksi.

Testin tarkoituksena on lisätä ymmärrystä vastuullisuudesta ja tuottaa oivalluksia siitä, mitkä asiat yrityksessä ovat jo hyvin ja mihin osa-alueisiin tarvitaan vielä panostamista. Vastuullisuus tulisi olla osa jokaisen pienyritysten suunnitelmallista kehittämistyötä ja viestintää. Vastuullisuustoimien huomioimatta jättäminen voi vaikuttaa esim. investointien rahoitukseen ja rahan hintaan rahoituslaitoksilta.

Testin täyttäminen kestää noin 30 minuuttia. Tarvittaessa voit keskeyttää ja jatkaa vastaamista myöhemmin. Testin lopuksi saat sähköpostiisi tulosraportin ja kehitysvinkit. Uusimalla testin myöhemmin voit hyödyntää tuloksia yrityksen jatkuvaan kehittämiseen. Voit myös verrata tuloksiasi muihin testiin jo vastanneisiin yrityksiin.

Testi koostuu taustatiedoista ja neljään osa-alueeseen jaetuista kysymyksistä. Yrityksen taustatietoja ei jaeta ulkopuolisille eikä niitä käytetä markkinointitarkoituksiin. Testissä kartoitetaan seuraavat osa-alueet: taloudellinen vastuullisuus, sosiaalinen vastuullisuus, ekologinen vastuullisuus ja vastuullisuuden viestintä.

Tulokset ovat luottamuksellisia ja niitä hyödynnetään vastuullisuusvalmennuksen osana nykytilanteen arvioinnissa ja Oulun yliopiston tutkimustarkoituksiin. Tulosten pohjalta tehtävistä raporteista ei voi tunnistaa yksittäisen yrityksen vastauksia.

Tee testi ja selvitä yrityksesi vastuullisuuden nykytila!

Yhteistyössä